"Πρόγραμμα Συμβουλευτικής Γονέων"

Περισσότερα...

"Ψυχόδραμα Παιδιών"

foto-akouo-to-paidi-mou

Περισσότερα...

"Νοητική Ενδυνάμωση"

noitiki endinamosi

Περισσότερα...

Θετική Σκέψη

Θετική Σκέψη… Βοηθάει?

Σίγουρα ΝΑΙ ….

  

… από τη Γεωργία Τριανταφύλλου

Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Ψυχοθεραπεύτρια

 

Με όλα αυτά που συμβαίνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα, γενικότερα αλλά και ειδικότερα στη χώρα μας, μπορώ να μην σκέφτομαι αρνητικά??? Η αρνητική σκέψη λοιπόν με βοηθάει? Όσο στενοχωριέμαι και κάνω αρνητικές σκέψεις, βλέπω κάποια βελτίωση? Σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα συνήθως η απάντηση είναι ΟΧΙ.

Μέσα μας έχουμε και το θετικό και το αρνητικό, που ανάλογα σε τι ψυχική κατάσταση βρισκόμαστε, χρησιμοποιούμε είτε το ένα είτε το άλλο. Το θετικό για να νιώθουμε χαρά, ευτυχία, ικανοποίηση και το αρνητικό για τον πόνο, τη θλίψη, τα προβλήματα, την αβεβαιότητα.

 

 

Δε ξεχνάμε όμως ότι η Σκέψη καθορίζει την ποιότητα της ζωής μας… Όταν κάνουμε θετικές σκέψεις νιώθουμε όμορφα και συμπεριφερόμαστε θετικά στον εαυτό μας και στους γύρω μας. Όταν κάνουμε αρνητικές σκέψεις νιώθουμε άσχημα, και συμπεριφερόμαστε και αρνητικά τόσο στον εαυτό μας όσο και στους άλλους ανθρώπους.

Γιατί λοιπόν δεν προσπαθούμε να σκεφτόμαστε θετικά? Μήπως δε γνωρίζουμε τον τρόπο? Παρακάτω ακολουθούν κάποια μικρά μυστικά για έναν θετικό τρόπο σκέψης!!!!

                                                                                                                    

  • Κάντε δύναμη την αδυναμία
  • Πάψτε να είστε το θύμα
  • Φροντίστε τον εαυτό σας
  • Ενισχύστε τη θετική εικόνα του εαυτού σας
  • Να αξιολογείτε τις αρνητικές σας σκέψεις, τι αποδείξεις έχετε για αυτές?
  • Όχι «Αν»
  • Να αποφεύγετε αρνητικές φράσεις : Μη λέτε «δε θα φοβηθώ», αλλά «είμαι ήρεμος και χαλαρωμένος…», σκεφτείτε τι θέλετε, και όχι τι δε θέλετε.
  • Να χρησιμοποιείτε ενεστώτα χρόνο : π.χ. νιώθω σιγουριά όταν μιλώ σε άλλους ανθρώπους και όχι θα νιώθω σιγουριά…
  • Να χρησιμοποιείτε ξανά και ξανά, πάντα και παντού τις θετικές σας σκέψεις
  • Να αρχίσετε από σήμερα

 

 

 

 

Πριν πείσετε τους άλλους για τη νέα θετική σας στάση και εικόνα, χρειάζεται να πείσετε τον εαυτό σας πρώτα. Δείτε τα θετικά δεδομένα που έχετε στη ζωή σας, εκτιμήστε τα περισσότερα και δείτε πως μπορείτε να τα βελτιώσετε. Σταθείτε μπροστά στον καθρέπτη και χαμογελάστε στον εαυτό σας, πείτε του ότι από σήμερα αλλάζουν τα πράγματα προς το καλύτερο, ότι κάνετε μια καινούργια αρχή, ότι κι αν έγινε στο παρελθόν πέρασε, και ότι από σήμερα εσείς αποφασίζετε τι σκέφτεστε για τον εαυτό σας.

Επίσης, είναι σημαντικό να χαλαρώνετε και να σκέφτεστε ρεαλιστικά και θετικά. Για να χαλαρώσετε, ώστε να έχετε ξεκάθαρο νου, μπορείτε να κάνετε ασκήσεις διαφραγματικής αναπνοής, τεχνικές χαλάρωσης, σταδιακή μυϊκή χαλάρωση και μόλις ηρεμήσετε να δείτε πιο ρεαλιστικά και ψύχραιμα τα θέματα που σας απασχολούν.

 

Για να εμπλουτίσετε τη ζωή σας με περισσότερα θετικά στοιχεία, δώστε σημασία στα παρακάτω:

 

  • Αναλάβετε την ευθύνη του εαυτού σας, των πράξεών σας και των συναισθημάτων σας
  • Κάντε απολογισμό
  • Κάντε έναν κατάλογο με αυτά που θέλετε να αλλάξετε και βάλτε προτεραιότητες
  • Βάλτε κάποιον στόχο
  • Διαγράψτε από το λεξιλόγιο σας τη λέξη δε μπορώ
  • Ετοιμαστείτε σωματικά και νοητικά
  • Πιστέψτε στον εαυτό σας και στο στόχο σας
  • Σταματήστε τις προφάσεις και αρχίστε τώρα

 

Ας έχουμε στο νου μας τα παρακάτω:

 

Μπορείτε, επειδή πιστεύετε ότι μπορείτε!!!

Μην καταθέτετε ποτέ τα όπλα!!!

Οι άλλοι δεν είναι σε θέση να διαβάσουν τη σκέψη σας !!!

Είστε ο καλύτερος φίλος του εαυτού σας, Φανείτε καλοί με τον εαυτό σας !!!

Όσο πιο συχνά επαναλαμβάνεται κάποιο μήνυμα τόσο πιο βαθιά αποτυπώνεται στο υποσυνείδητο !!!

Η καλύτερη στιγμή να δράσετε είναι τώρα !!!

Η ποιότητα των σκέψεων καθορίζει την ποιότητα της ζωής !!!

Κάτι που μπορείτε να κάνετε μια φορά, μπορείτε να το κάνετε πάλι!!!

Δεν έχει σημασία προς τα πού φυσά ο άνεμος.

Το μόνο που μετρά είναι το πώς θα σηκώσετε τα πανιά σας!!!

Να παραμείνετε ευγενικοί !!!