"Πρόγραμμα Συμβουλευτικής Γονέων"

Περισσότερα...

"Ψυχόδραμα Παιδιών"

foto-akouo-to-paidi-mou

Περισσότερα...

"Νοητική Ενδυνάμωση"

noitiki endinamosi

Περισσότερα...

Εργασιακό Stress

Stress στον Εργασιακό Χώρο και Τρόποι Αντιμετώπισής του

της Γεωργίας Τριανταφύλλου

Σύμβουλος ψυχικής Υγείας

Ψυχοθεραπεύτρια

 

Το Stress στον εργασιακό χώρο μπορεί να οριστεί ως κάτι έντονο, δύσκολο, πιεστικό, που το εκάστοτε άτομο έρχεται αντιμέτωπο με υποχρεώσεις και εργασίες που δε μπορεί να διαχειριστεί ή που τελικά ξεπερνούν τις δυνατότητές του. Το εργασιακό άγχος μπορεί να προκληθεί από τη κακή οργάνωση της εργασίας, την αναβλητικότητα, το αυστηρό και μη ευέλικτο ωράριο, τη φύση της δουλειάς (δυσάρεστα καθήκοντα, μονοτονία), την έλλειψη ελέγχου μιας κατάστασης, την ανασφάλεια για την πορεία του ατόμου μέσα στον οργανισμό που εργάζεται, τις οικονομικές απολαβές, τις διαπροσωπικές σχέσεις (καταπίεση, παρενόχληση), την κακή ηγεσία, επικοινωνία, τη μη σωστή διαχείριση χρόνου, αλλά ακόμα και τον συνδυασμό προσωπικής / επαγγελματικής ζωής (έλλειψη υποστήριξης / κατανόησης για τα προσωπικά θέματα από την εργασία, και αντίστοιχα έλλειψη κατανόησης / υποστήριξης από το σπίτι για τα επαγγελματικά προβλήματα).  

 

Τα συνηθέστερα συμπτώματα του Άγχους στην εργασία, στη συμπεριφορά, στο σώμα, στη σκέψη, στη ζωή μας γενικότερα είναι τα εξής:

 

  • Διαταραχή της όρεξης
  • Διαταραχή του ύπνου
  • Κούραση
  • Πονοκέφαλοι
  • Μυϊκοί πόνοι
  • Δυσκολία συγκέντρωσης
  • Αναποφασιστικότητα
  • Απαισιοδοξία

 

Εκτίμηση: Για να δείτε αν νιώθετε άγχος, σκεφτείτε τα παρακάτω:

 

  • Δεν κοιμάμαι καλά το βράδυ / αϋπνία
  • Πονάει ο λαιμός / ώμος / πλάτη μου
  • Έχω συχνά πονοκεφάλους
  • Έχω συχνά στοματικές διαταραχές
  • Νιώθω πίεση ή ένταση
  • Νιώθω άγχος όταν φεύγω από τη δουλειά
  • Νιώθω εκνευρισμένος
  • Νιώθω ότι δεν έχω αρκετό χρόνο για να κάνω / ολοκληρώσω τη δουλειά μου
  • Πιέζομαι πολύ στη δουλειά
  • Στον ελεύθερό μου χρόνο σκέφτομαι τα θέματα της εργασίας μου
  • Δεν έχω χρόνο για τίποτα εκτός από τη δουλειά
  • Δε ξέρω πώς να χαλαρώσω, νιώθω ότι είναι αδύνατο να το καταφέρω
  • Έχω πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά μου και ταλαιπωρούμε
  • Δουλεύω πολλές ώρες / υπερωρίες
  • Δεν έχω ενέργεια μέσα μου

 

Αν συμβαίνουν τα παραπάνω τότε χρειάζεται να αντιμετωπιστούν τα συμπτώματα χωρίς βέβαια να μας δημιουργηθεί πανικός και ένταση. Μπορούμε να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής μας σε όλα τα επίπεδα και να έρθουμε πιο κοντά στον εαυτό μας, τις ανάγκες και τις επιθυμίες μας.

 

Τρόποι Αντιμετώπισης :

 

  • Βρείτε τι ακριβώς σας προκαλεί πίεση

-Σχέσεις εργασίας

-Τρόπος σκέψης

-Καθήκοντα που έχετε αναλάβει

  • Οργάνωση / Διαχείριση Χρόνου

-Καλή διαχείριση, οργάνωση εργασίας, προτεραιοτήτων

  • Αλλαγή στη διατροφή.

-Να τρώμε συγκεκριμένες ώρες, υγιεινά και όχι συνέχεια φαστ φουντ.

  • Βελτίωση του ύπνου

-Σε περίπτωση καπνίσματος, βοηθάει η ελάττωσή του καπνού ή ακόμη καλύτερα η διακοπή.

  • Ελάττωση αλκοόλ
  • Γυμναστική / Χαλαρωτικές ασκήσεις / διαφραγματικές αναπνοές
  • Διαπροσωπικές Σχέσεις / Ανθρώπινες Σχέσεις.

-Αποτελεσματικότερη και Ουσιαστικότερη Επικοινωνία με τους συναδέλφους, αλλά και με τους πιο κοντινούς μας ανθρώπους